Možná to zní jako klišé, ale je to tak. Po chladném minimalismu na konci 90. let přes přírodní interiéry a černo-bílé a pastelové tóny jsme se v interiérovém designu dostaly zpátky do reality. Ta je sytě barevná a živočišná.
Nic nemusí být až tak moc dokonalé, hlavně ať je to příjemné na pohled i na dotek. Firmy uvolnily designérům ruce, ti uvolnili svou mysl a výsledkem jsou přirozené kolekce plné organických tvarů a výživných barev.
Žádný stres, hlavně ať nás to baví. Ráda bych takhle přistoupila i ke svému životu, ale to bych nemohla dělat tuhle kruto-přísně vážnou práci. Za dobrou náladu se ale člověk nenají, že?.)
Ale zpět k věci. Těšíte se na podzimní designovou přehlídku? Tady ji máte:)
1) Marimekko
Marimekko |
Ve Finsku zůstáváme i se značkou iittala. Ta se zhlédla v módě, které vládnou kabelky a tašky z plsti. Pro módní svět je stvořily dvě sestry z Polska, které stojí za značkou Goshico. Designér Harri Koskinen stvořil tři varianty tašek Meno, které pojmou dokumenty, časopisy nebo můžou sloužit na třídění odpadu.
Tašky Meno bude v Čechách od podzimu prodávat firma Designor |
Taška Meno ve společnosti nové lampy Leimu a úložných boxů Vakka, FB iittaca |
3) BoConcept
Nová kolekce dánské společnosti je ve znamení dřevěného dekoru, tmavých odstínů a hravých doplňků. Zaujaly mě hlavně dřevěné krabice z bambusu, které elegantně schovají všechno, co je potřeba, a zvířecí svícny.
Nová kolekce dánské společnosti je ve znamení dřevěného dekoru, tmavých odstínů a hravých doplňků. Zaujaly mě hlavně dřevěné krabice z bambusu, které elegantně schovají všechno, co je potřeba, a zvířecí svícny.
BoConcept |
4) Designers Guild
Britská značka, která svým zbožím uspokojuje poptávku po luxusním vybavení interiéru v oblasti látek, tapet, doplňků i nábytku, se letošní podzim rozhodla osvěžit sytými tóny modré, zelené a fialové. Aby i městský člověk ucítil dotek přírody.
Britská značka, která svým zbožím uspokojuje poptávku po luxusním vybavení interiéru v oblasti látek, tapet, doplňků i nábytku, se letošní podzim rozhodla osvěžit sytými tóny modré, zelené a fialové. Aby i městský člověk ucítil dotek přírody.
Designers Guild |
5) Bloomingville
A pětici dnešních ochutnávek uzavřeme návratem do Dánska. Značka, která vznikla teprve v roce 2000, vidí letošní trendy jasně. Její podzimní kolekci vládne měď, zlato, mramor a geometrické tvary.
A pětici dnešních ochutnávek uzavřeme návratem do Dánska. Značka, která vznikla teprve v roce 2000, vidí letošní trendy jasně. Její podzimní kolekci vládne měď, zlato, mramor a geometrické tvary.
Bloomingville |
nejvíce mě zaujalo marimekko a pak křesílko s kožůškem na poslední fotce:) do toho bych si sedla a vypila si nějaký dobrý čaj z akvarelového hrníčku:))
OdpovědětVymazatJj, Marimekko válí. Dělají to s citem a je to znát.)
VymazatMarimekko jsem obdivovala nedávno, líbí se mi moc. Stejně tak BoConcept i Bloomingville. Ale nejvíc se mi líbí fotka pokoje s taškou Meno. Ty modré doplňky mě fakt baví. Modrá mě pořád drží.
OdpovědětVymazatJo, ta je moc pěkná fotka a dobrá je prostě dobrá a tuhle sezónu obzvlášť.)
VymazatNádherný kousky! Křeslo od Bloomingville, zarámovaná grafika od téže značky, industriál lustry od Cushions (a nebo od jiné značky, ale maj je na obrázku:) ), potisky od Marimekko - to je můj výběr :). Jen ty potisky bych brala někde, kde v zimě neni pod nulou, celý byt v modré by u nás v zimě způsobil, že bych za chvíli ladila do počtu a byla z toho stejně promodralá. :)
OdpovědětVymazatSuper výběr, díky!
:) Musí se to vyvážit třeb žlutou.)
VymazatJá hrozně nutně potřebuju něco od Marimekka. Asi půjdu vyloupit banku:D
OdpovědětVymazat:) Tak hlavně by Designor mohl třeba tu novou kolekci zařadit do prodeje:)
VymazatPro mě se letos nevíc vyšvihli Fini - tj. Marimekko a Iittala palec nahoru!
OdpovědětVymazatJj, finský design je vždycky o krok vpřed.)
Vymazat