Stránky

Průzkum potvrdil, že Slovenky trpí pro krásu víc než Češky. I na dovolené.

Když české ženy vyráží na dovolenou, 47 procent z nich si do kufru zabalí i oblečení do společnosti. Nejčastěji to jsou šaty (77 procent), osm procent Češek si s sebou bere také boty na podpatku. Na vysoké noze ale během dovolené častěji trpí Slovenky, konkrétně 11 procent z nich. Elegantní šatičky pak z kufru vytáhne téměř 90 procent slovenských žen. Za oblečení na dovolenou 39 procent Slovenek utrácí více než 2000 Kč. S minimálně stejně vysokými výdaji ale počítá jen 13 procent Češek. Průzkum Fashion Report Léto 2015, který si nechal zpracovat online obchod s módou ZOOT, tak zkrátka potvrzuje, že pro Slovenky je móda důležitější než pro nás Češky. Dokonce i během dovolené. 

Společenské šaty na dovolenou? Pro Slovenky přirozená věc.
Tyrkysový kufřík dostávali novináři a blogerky na včerejší tiskovce, během které se průzkum prezentoval. Po otevření jsme v něm našli tři věci, které si Češi s lehkou nadsázkou berou na dovolenou nejčastěji - toaleťák, sluneční brýle a ponožky. Konkrétně typický obsah českého kufru na dovolenou vypadá nějak takhle:  7 kusů spodního prádla, 6 x ponožky, 5 trik, 2 boty, 2 tílka, 2 kalhoty, 2 kraťasy, 2 šaty (u žen), 2 plavky, 1 sukně, 1 mikina. Kufry mužů jsou o poznání lehčí. Jedinou poloužkou navíc bývá mapa nebo průvodce. Ženy si zase častěji balí antikoncepci a foťák. 

Ponožky Oddsocks jsou skvělé. I když jsou každá jiná, patří k sobě, a vy tak ráno nemusíte ztrácet čas hledáním.

Tiskovka v ZOOT k čerstvému Fashion Reportu, který prezentovali Jan Schmid z agentury Perfect Crowd a marektingová ředitelka ZOOT Pavlína Louženská.
Průzkum se také zabýval výběrem plavek. Zajímavé je, že online si plavky kupuje pouze pětina lidí. Tenhle kousek oblečení zkrátka potřebujeme vyzkoušet. A s jeho výběrem pak souvisí i smýšlení o vlastní postavě. Mezi Češkami je 26 procent žen, které si vzhledem k postavě koupí jiný typ plavek, než se jim opravdu líbí. V případě Slovenek je to dokonce 31 procent. A 12 procent českých i slovenských žen si pak občas koupí plavky, které jim úplně nesedí, ale plánují do nich zhubnout. Jinak ve výběru samozřejmě vedou bikiny, u mužů pak "trenky". 

Infografika: ZOOT
A protože jsou Češi praktičtí a pohodlní, nemohla v průzkumu nezaznít otázka zaměřená na ponožky v sandálech. Ano, čeští muži tuhle kombinaci pořád nosí. Konkrétně každý desátý. Celý průzkum najdete na oficiálním webu a za tři měsíce se můžete těšit na další. Pavlína Louženská, která do ZOOTu nedávno přešla z agentury H1, ho ve spolupráci s akcí Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend chystá zaměřit na autorskou módu. 

3 komentáře

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Je to celkem zábavné si to přečíst, ale k čemu takový výzkum vlastně je? Občas se musím účastnit nějaké prezentace výsledků a je to pro mě nejvíc zabitý čas, i když mívají dobré pohoštění a tváří se, že dělají nejdůležitější práci na světě. Tohle téma je pro mě úplně mrtvé. Můj kufr obsahuje úplně jiné věci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to je mi naprosto jasné Lucie:) Jinak si myslím, že lidi tohle téma baví, obzvlášť když jde o srovnání se slovenskou stranou, a proto se do toho značky pouští - ví, že novináři o tom rádi napíšou. Mě prezentace docela bavila, Pavlína i Honza k tomu měli zajímavé poznámky a věřím, že za tím bylo dost práce.

      Vymazat

Těším se vaše názory, postřehy a připomínky, které mě motivují psát dál:)